El Festival Castell de Peralada organitza conferències sobre 'La Traviata' a Castelló d'Empúries i Figueres
2019-05-31 17:00El dimecres 5 de juny a les 19.30 hores, el Festival Castell de Peralada organitza a la Biblioteca Ramón Bordas i Estragués de Castelló d’Empúries, una conferència de presentació de l’òpera “La Traviata” de Verdi. Aquesta òpera, estrenada l’any 1853 a La Fenice, torna al festival peraladenc aquest estiu de la mà del director d’escena Paco Azorín. La conferència, a càrrec de l’arpista i professora de música Abigail Prat, pretén acostar l’univers de “La Traviata” a un públic que tingui ganes de connectar amb el món de l’òpera a través d’un llenguatge molt planer i a partir d’una estructura on la conferenciant explica la sinopsis de l’obra, el compositor, l’entorn sociològic del moment, la nova proposta del festival i que en aquest cas, signa d’en Paco Azorín.
El dilluns 10 de juny, la Biblioteca Fages de Climent de Figueres, acollirà a les 20.00 hores, la segona conferència al territori. Amb aquests actes, el Festival Castell de Peralada vol acostar l’òpera al públic general. Ambdues conferències són d’entrada gratuïta i estan obertes a tothom amb aforament limitat.
Els assistents a les conferències podran adquirir entrades a la zona B amb un descompte del 30% per a les funcions de “La Traviata” al Festival Castell de Peralada les nits del 5 i 7 d’agost.
Seguint la ferma vocació de contribució en el panorama operístic espanyol, el Festival Castell de Peralada presenta una nova producció pròpia novament amb Paco Azorín com a director i responsable de l’espai escènic. Després de l’èxit assolit el 2015 amb Otello de Verdi, guardonada com a Millor Producció de l’Any als Premis Lírics Campoamor, La Traviata (sempre libera) d’Azorín pretén fugir dels tòpics i fer un gir de 180 graus per veure i gaudir d’aquesta història d’amor sota una nova perspectiva: la d’una dona alliberada. Segons explica el mateix director, “l’empoderament de la dona a principis del segle XXI ens ha permès veure el món amb uns altres ulls, amb una visió molt més oberta, global i integradora”. Aquesta Traviata presenta la protagonista “com una dona lliure, un esperit lliure molt més enllà d’una lectura superficial o tòpica. Una dona que no necessita consells o tuteles per ser ella mateixa en tot moment, per gaudir de la vida que vol dur i per estimar amb total llibertat l’Alfredo”. Novament el Festival ha reunit per a l’ocasió un elenc de primer nivell encapçalat per la soprano russa Ekaterina Bakanova, una de les violetes del moment des que el 2015 va debutar al Covent Garden amb aquest rol substituint Sonia Yoncheva cinc hores abans de l’inici de la funció, per la qual va assolir un èxit rotund gràcies al seu poder vocal enlluernador. El flamant guanyador del concurs Operalia 2011, el tenor René Barbera –primer premi del jurat i també premi del públic–, serà Alfredo a Peralada. I el baríton americà Quinn Kelsey es posarà en la pell de Giorgio Germont, rol que amb què va debutar també a la Royal Opera House el 2016. El Cor Intermezzo torna al festival al costat de l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu sota la batuta del director Ricardo Frizza en un muntatge on el dissenyador de moda, Ulises Mérida signa el vestuari de la nova producció.
Una Traviata on res no serà el que sembla, però on els personatges seran plenament lliures.
Foto: Ekaterina Bakanova amb vestit de Ulises Mérida
Autor fotografia: Miquel González – Shooting